بازدید معاون وزیر و ریاست محترم بهزیستی کشور از بنیاد ژنتیک

بازديد رئيس دانشگاه علمي کاربردي بهزيستي
اهداء لوح تقدیر توسط رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان رضوی
2016-09-07
بازدید دکتر اصغری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بنیاد ژنتیک
2017-07-31

بازدید معاون وزیر و ریاست محترم بهزیستی کشور از بنیاد ژنتیک

انوشیروان محسنی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور روز ۱۱ خردادماه سال جاری (۱۳۹۶) و هیئت همراه از این بنیاد بازدید نمودند. در ابتدا این بازدید محسنی و هیئت همراه از کلیه بخش‌های این مرکز بازدید کردند.

محسنی‌بندپی، از اقدامات پیشگیر‌ی از معلول‌زایی در این بنیاد که به صورت خیریه اداره می‌شود قدردانی نمودند و ابراز امیدواری کردند که بتوانیم در سال‌های آینده، مراکزی مشابه این بنیاد را در سایر استان‌هایی که میزان معلولیت بالاتری را شاهد هستند راه‌اندازی کنیم.

ایشان افزودند در نتیجه‌ عملکرد دو مرکز ژنتیک خراسان رضوی و یزد، کاهش معلول‌زایی در دو شهر مشهد و یزد به ترتیب ۲۵ و ۱۸ درصد بوده که بسیار چشمگیر است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، از اجرای اجباری مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در برخی شهرهای کشور به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در سال جاری، خدمات مشاوره‌ی اولیه‌ ژنتیک را به تمام شهرهای استان ببریم که در صورت نیاز، خدمات تخصصی این کار، از سوی بنیاد ژنتیک خراسان رضوی دنبال خواهد شد.

وی افزایش آمار سقط جنین‌های معلول با نظر مقامات شرعی و قانونی در دو سال اخیر را نشانه‌ اقبال مردم از پیشگیری معلولیت عنوان کرد و گفت: در حالی که ما ظرفیت‌های علمی و تخصصی بسیار بالایی در زمینه‌ی پیشگیری از معلولیت در منطقه داریم، نباید سالانه ۳۰ هزار معلول در کشور متولد شود و میلیاردها تومان هزینه روی دست دولت و خانواده‌ها بگذارد و هزاران خانواده را از نعمت داشتن کودکان سالم محروم نماید.

محسنی‌بندپی، از رایگان شدن مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر در زایمان‌های بعدی، خبر داد.

به گفته‌ این مسئول، احتمال تولد فرزندان معلول در این خانواده‌ها بیش از سایرین است؛ بنابراین باید آنها را آموزش دهیم که اگر خیال داشتن فرزندان دیگری دارند با مشاوره و آزمایش ژنتیک رایگان، از سالم یا معلول بودن فرزندان بعدی خود مطلع شوند و در صورت لزوم، خاتمه‌ی فرزندآوری آنها اعلام گردد.

بازدید ریاست بهزیستی کشور از بنیاد ژنتیک

بازدید ریاست بهزیستی کشور از بنیاد ژنتیک

بازدید ریاست بهزیستی کشور از بنیاد ژنتیک

بازدید ریاست بهزیستی کشور از بنیاد ژنتیک